Powered By Blogger

2009. január 14., szerda

Fonottkalács és bukta

Kelt tésztából ritkán sütök fonott kalácsot, de most az az ötletem támadt, hogy kenyérsütőgépben dagasztom meg. Régen kb.3 éve már volt kísérletem kalácssütésre a gépben, de az gyorsan felejthető !
Gondoltam,
majd most! A másfél órás dagasztóprogramot végigcsináltattam, utána még 3 perc dagasztás a Basic programon, kivettem a tésztát, már ekkor láttam, hogy nagyon jó lett! Táblán szépen elvagdostam először 3 részre, az első részt még négybe, ezekből bukta lett, vegyes gyümölcslekvárral, a két nagyobbacska tésztadarabot egy-egy rúddá formáztam és hosszában 2 helyen majdnem végigvágtam, megpróbáltam kicsit megsodorni a csíkokat aztán megfontam, a tepsiben hagytam kelni a konvektor "hidegebb" végén nagyjából egy órát, amikor már tele volt a tepsi, betettem a sütőbe amit jól előmelegítettem. 2-3 perc után a sütőt teljesen takarékra csavartam és hagytam a kalácsom békén 20 percig, ekkor megfordítottam, még negyed óra sülés és kész! A tepsit nem kenem ki, hanem a csodapapírom teszem bele! Szilikonos, így aztán tuti nem ragad bele a tésztám a tepsibe!

1 megjegyzés:

nöné írta...

Hú, nagyon jól néznek ki! Így este 3/4 11-kor igazán nem szabadna már ilyesmiket nézegetnem.